Offerta Didattica
CHIMICA
LINGUA INGLESE
Classe di corso: L-27 - Scienze e tecnologie chimiche
AA: 2019/2020
Sedi: MESSINA
SSD | TAF | tipologia | frequenza | moduli |
---|---|---|---|---|
L-LIN/10 | Affine/Integrativa | Libera | Libera | No |
CFU | CFU LEZ | CFU LAB | CFU ESE | ORE | ORE LEZ | ORE LAB | ORE ESE |
---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 0 | 5 | 0 | 60 | 0 | 60 | 0 |
LegendaCFU: n. crediti dell’insegnamento CFU LEZ: n. cfu di lezione in aula CFU LAB: n. cfu di laboratorio CFU ESE: n. cfu di esercitazione FREQUENZA:Libera/Obbligatoria MODULI:SI - L'insegnamento prevede la suddivisione in moduli, NO - non sono previsti moduli ORE: n. ore programmate ORE LEZ: n. ore programmate di lezione in aula ORE LAB: n. ore programmate di laboratorio ORE ESE: n. ore programmate di esercitazione SSD:sigla del settore scientifico disciplinare dell’insegnamento TAF:sigla della tipologia di attività formativa TIPOLOGIA:LEZ - lezioni frontali, ESE - esercitazioni, LAB - laboratorio
Obiettivi Formativi
Portare lo studente ad una conoscenza della lingua inglese pari al livello B1 del Quadro Comune Europeo di Riferimento, con un’autonomia nell’uso della grammatica inglese e del lessico tecnico che gli permetta di parlare e ascoltare l’inglese scientifico senza difficoltà.Learning Goals
Students will achieve a level of English equivalent to a B1 on the Common European Framework of Reference, and will gain the necessary confidence in using English grammar and technical vocabulary for oral production and comprehension of scientific English. Techniques will be taught which will allow the student to access and understand texts of a scientific nature with ease in a second language (English) with attention being paid to the assimilation of vocabulary and expressions relevant to the field of study.Metodi didattici
Esame finale scritto e orale inerenti la grammatica e le funzioni linguistiche relative al livello B1, l’uso del lessico tecnico e la comprensione di un testo specialistico.Teaching Methods
Written and oral exam on grammar and language at B1 level of the CEFR, use of technical vocabulary and the comprehension of an academic text.Prerequisiti
NessunoPrerequisites
noneVerifiche dell'apprendimento
Esame finale scritto e orale inerenti la grammatica e le funzioni linguistiche relative al livello B1, l’uso del lessico tecnico e la comprensione di un testo specialistico.Assessment
Written and oral exam on grammar and language at B1 level of the CEFR, use of technical vocabulary and the comprehension of an academic text.Programma del Corso
Grammatical structures required for level B1 of the Common European Framework of Reference: use and non-use of the definite and indefinite articles; personal and possessive pronouns; comparatives and superlatives; verb tenses including present continuous, past simple, present perfect, the future with “will” and “going to”; modal verbs; the passive voice, the use of prepositions and common noun/verb + preposition combinations; conjunctions. Functional expressions relating to the academic and working environment: language for emails, conferences, technical articles and research. Strategies for reading technical and scientific texts including comprehension of the gist of the text; scanning, skimming, extrapolating information, intensive and extensive reading. Technical vocabulary to describe research results, graphs and bar charts, quantities, processes and the sequencing of events. Subject-specific vocabulary.Course Syllabus
Grammatical structures required for level B1 of the Common European Framework of Reference: use and non-use of the definite and indefinite articles; personal and possessive pronouns; comparatives and superlatives; verb tenses including present continuous, past simple, present perfect, the future with âwillâ and âgoing toâ; modal verbs; the passive voice, the use of prepositions and common noun/verb + preposition combinations; conjunctions. Functional expressions relating to the academic and working environment: language for emails, conferences, technical articles and research. Strategies for reading technical and scientific texts including comprehension of the gist of the text; scanning, skimming, extrapolating information, intensive and extensive reading. Technical vocabulary to describe research results, graphs and bar charts, quantities, processes and the sequencing of events. Subject-specific vocabularyTesti di riferimento: Dispensa.
Esami: Elenco degli appelli
Elenco delle unità didattiche costituenti l'insegnamento
Docente: MICHELE VALENTINI
Orario di Ricevimento - MICHELE VALENTINI
Giorno | Ora inizio | Ora fine | Luogo |
---|---|---|---|
Mercoledì | 11:00 | 13:00 | istituto |
Note: